تربیت فرزندم

برای تربیت فرزندان خود برنامه داشته باشید

تربیت فرزندم

برای تربیت فرزندان خود برنامه داشته باشید

برای این که جامعه ای سالم و با افرادی با فرهنگ مواجه شویم باید در تربیت فرزندان خود کوشا باشیم

طبقه بندی موضوعی

نظارت بر گوشی فرزندان

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۲۶ ب.ظ

رسانه و کودک

 

ظهور اینترنت پر سرعت به همراه دستگاه های قابل حمل پیشرفته مثل گوشی های هوشمند، استفاده از برنامه های ردیابی برای نظارت بر گوشی فرزندان را ضروری ساخته است.

به این دلیل که اکثر تهدیدهایی که کودکان را تهدید می کند، مربوط به استفاده از دستگاه های قابل حمل پیشرفته مثل گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه ها است.

در سال های اخیر، نگرانی والدین در مورد رفتارهای بد کودکان و اعتیاد آن ها به تلفن های همراه و دیگر دستگاه های هوشمند بیشتر شده است.

شاید بپرسید چرا والدین باید دستگاه های هوشمند را در اختیار فرزندانشان قرار دهند؟ برای این مورد دلایل زیادی وجود دارد از جمله:

  • تماشای کارتون
  • بازی ویدیویی
  • توان تماس با کودک و …

هر چند اگر والدین بر رفتار کودکان نظارت نداشته باشند، کنترل آن ها بسیار سخت خواهد بود. برای نظارت بر گوشی فرزندان، برنامه های ردیابی خوبی به کمک والدین می آیند.

استفاده از برنامه های ردیاب گوشی

اپلیکیشن ردیاب نوعی از اپلیکیشن است که به کاربر اجازه می دهد، تا بر کارکرد یک گوشی همراه نظارت کند. این نوع نرم افزارها با نام هایی مثل برنامه جاسوسی گوشی، برنامه ردیابی گوشی، و امثال آن ها شناخته می شود.

کلمه مناسب برای نام این نوع برنامه ها، برنامه نظارت بر گوشی است.

افراد کمی از مزایای برنامه های نظارت بر گوشی با خبر هستند. این برنامه ها می توانند ابزار کمکی خوبی برای والدین باشند و به آن ها اجازه نظارت بر گوشی فرزندان و ردیابی آن ها را بدهند.

مزایای استفاده از برنامه های نظارت بر گوشی فرزندان

برنامه نظارت بر گوشی فرزندان به والدین اجازه می دهد تا بر گوشی فرزندانشان نظارت داشته باشند. توسط این برنامه والدین می توانند از راه دور به اطلاعات تلفن همراه فرزندشان دسترسی داشته باشند.

اطلاعات دریافتی از گوشی فرزند را می توان بر هر دستگاهی، از جمله تلفن همراه، تبلت، و کامپیوتر نمایش داد.

همچنین یکی دیگر از مزایای اصلی برنامه های نظارت بر گوشی فرزندان این است که می توانند مخفی باقی بمانند و کودکان از وجود آن مطلع نباشند.

نحوه نصب بر

برنامه های نظارتی زیادی موجود هستند. هرچند باید در استفاده از نرم افزارهای نظارت بر گوشی فرزندان محتاط باشید.

برای استفاده از این نرم افزارها باید هزینه کمی پرداخت کنید. برخی از این برنامه ها ممکن است فاقد امکانات مورد نیاز شما باشند، و یا امکاناتی داشته باشند که مورد نیاز شما نیست. در این صورت هزینه شما هدر می رود.

بنابراین بابد بتوانید برنامه نظارت بر گوشی فرزندان متناسب با نیازهای خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

  • مراقب کلاهبردارها باشید. آن ها پول شما را دزدیده و فرار خواهند کرد. هنگامی که با ارائه دهندگان برنامه نظارتی گفتگو می کنید، می توانید به نیت آن ها پی ببرید.
  • برای نصب نرم افزار باید یک اکانت ایجاد کنید. سپس برنامه را دانلود کرده و آن را بر گوشی فرزندتان نصب می کنید. این کار بیشتر از 5 دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت.
  • فرآیند نصب برنامه در گوشی، نیازمند این است که خود والدین این کار را انجام دهند، و برای این کار نمی توان از برنامه های نصب اپلیکیشن استفاده کرد. اگر در این مورد سوال یا شکی دارید، کافیست با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
  • بدانید که برای نصب نرم افزار بر گوشی فرزندتان نیازمند دسترسی به گوشی او هستید و نمی توانید این کار را از راه دور انجام دهید. پس باید به گوشی اش دسترسی داشته باشید.
  • فرزندانتان نباید از نصب این برنامه بر گوشی خود آگاه شوند. هرچند ممکن است با استفاده از روش های ردیابی برنامه جاسوسی در تلفن همراه، از وجود این برنامه مطلع شوند.

اقدامات پس از نصب برنامه نظارتی

 

هنگامی که برنامه نظارت بر گوشی فرزندان نصب شود، والدین می توانند بر اقدامات فرزندانشان نظارت کنند. برای مثال، چه وبسایت هایی را مشاهده می کنند؟ با چه کسانی در ارتباط هستند (چت، اس ام اس، پیام صوتی)؟ و اقداماتی از این قبیل.

والدینی که فرزندانشان نوجوان هستند نگرانی بیشتری دارند. برنامه نظارت بر گوشی فرزندان، بدون اطلاع از فرزندتان به کارش ادامه می دهد و شما می توانید تمام فعالیت های او را تحت کنترل داشته باشید.

  • برنامه نظارتی بر فعالیت های تلفنی فرزند شما، مثل فعالیت در شبکه های اجتماعی و تماس های تلفنی نظارت دارد. همچنین می تواند موقعیت فرزندتان را نیز به شما گزارش دهد.
  • با GPS ای که در این برنامه ها وجود دارد، می توانید موقعیت لحظه به لحظه فرزندتان را کنترل کنید و از فعالیت های وی مطلع شوید.
  • همچنین در برخی برنامه ها می توانید دسترسی فرزندتان را محدود کنید. به طوری که تنها بتوانند با شما تماس بگیرند، و قادر به انجام کارهای دیگر با تلفن همراهشان نباشند.
  • نرم افزارهای ردیابی تلفن همراه نیز وجود دارند که فقط به منظور ردیابی موقعیت فرزندان یا هر یک از اعضای خانواده مورد استفاده قرار می گیرند.

نامه نظارت بر گوشی فرزندان

 

نتیجه گیری

 

والدین نگران فرزندانشان هستند و به همین دلیل این حق قانونی آن ها است که بتوانند بر فعالیت فرزندانشان نظارت داشته باشند و آن ها را کنترل کنند. والدین می توانند به فرزندان بگویند که چه چیزی خوب و چه چیزی بد است.

این کار نتایج خوبی نیز بر روی فرزندان خواهد داشت. آن ها متوجه نحوه صحیح رفتار و عملکردی که از آن ها انتظار می رود، می شوند.

همچنین باید بدانید که نوجوانان امروزی تکنولوژی را به خوبی بلدند، و استفاده از این برنامه ها ممکن است آن ها را ترغیب به انجام کاری برای دور زدن این برنامه ردیابیها بکند. آن ها می توانند با یادگیری روش های ردیابی و حذف برنامه های جاسوسی از تلفن همراه، از زیر کنترل پدر و مادر خارج شوند.

اما این ها از اهمیت کنترل والدین بر رفتار و اعمال و نظارت بر گوشی فرزندان نمی کاهد. بنابراین راه حل قانونی آن، استفاده از برنامه های نظارت بر گوشی فرزندان با رعایت نکات و مشخصاتی است که در این مقاله بیان شد.

 

منبع: شبیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی